Αναζητώντας Φύση και Πολιτισμό

«Να μαθαίνεις για την ιστορία του νεοελληνικού κράτους, τις κοινωνικές συνθήκες και τις πολιτιστικές κατευθύνσεις της κάθε εποχής & να αξιολογείς, έχοντας ακούσει & δει με τα δικά σου μάτια & αυτιά – τα παιδικά! Πολύ σημαντικό!»

Μ.Τ.

Μια περιήγηση εφ’ όλης της ύλης για την Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού.

Ξεκινήσαμε  λοιπόν με  το Νομισματικό Μουσείο στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα το «Ιλίου Μέλαθρον και ο Ερρίκος Σλήμαν». Η αίθουσα αυτή είναι αφιερωμένη στο Ιλίου Μέλαθρον, μια μνημειακή κατοικία στην καρδιά της Αθήνας του 19ου αιώνα, και στην ιδιαίτερη προσωπικότητα και αρχαιολατρία του πρώτου ενοίκου της, του Ερρίκου Σλήμαν, «πατέρα της μυκηναϊκής αρχαιολογίας».

Αφού λάβαμε ενημέρωση για την ιστορία του κτιρίου και διατυπώσαμε  διάφορες πρωτότυπες ερωτήσεις σχετικά με τις εντυπωσιακές επιγραφές, τα μοναδικά ψηφιδωτά και τις «ζωηρές» τοιχογραφίες. Λάβαμε ικανοποιητικές απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματά μας, ως «μικροί αρχαιολόγοι» περιπλανηθήκαμε στο Μουσείο αναζητώντας τα νομίσματα που αντιστοιχούν σε κάθε πόλη και εποχή. Τέλος, θαυμάσαμε  και τον εξωτερικό χώρο του επιβλητικού κτιρίου στην οδό Πανεπιστημίου όπως και πολλά άλλα αναπαλαιωμένα οικήματα τα οποία βρίσκονται σε όλη τη διαδρομή που ακολουθήσαμε, ώσπου καταλήξαμε στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και παρακολουθήσαμε την αλλαγή της προεδρικής φρουράς. Οι μικροί εκδρομείς μας εξέπληξαν με τις γνώσεις που διέθεταν γύρω από την ενδυμασία των Ευζώνων, αλλά και τους συμβολισμούς κάθε τμήματος αυτής, όπως για παράδειγμα τον αριθμό των πιετών της φουστανέλας, ο οποίος συμβολίζει τα 400 χρόνια σκλαβιάς υπό τον ζυγό των Τούρκων.

«Γεμάτοι» από αυτή την όμορφη αναδρομή στο παρελθόν επιστρέψαμε στο σχολείο μας χαρούμενοι και έτοιμοι για νέες περιπέτειες!

1   2

3   4

5   6

7   8

Την ίδια ημέρα η Δ΄ Δημοτικού επισκέφθηκε τον Ιστιοπλοϊκό  Όμιλο Κιάτου για να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας τον Κορινθιακό Κόλπο». Εκεί δέχτηκαν σημαντική  πληροφόρηση για την ιστορία του Κορινθιακού Κόλπου, την εξέλιξη του, τους κινδύνους που διατρέχει στη σύγχρονη εποχή. Επίσης, με τη μέθοδο  της προσομοίωσης ενημερώθηκαν για  την ιστιοπλοΐα, για το πώς μπορούν  να κάνουν ναυτικούς κόμπους καθώς  και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αναγνωρίζουν όλα τα σημεία του ορίζοντα με την ύπαρξη της πυξίδας ή και χωρίς αυτήν. Μέτρησαν με ειδικά όργανα τόσο τη θερμοκρασία της άμμου και του εδάφους, όσο και την θερμοκρασία του θαλασσινού νερού. Σ’ ένα δεύτερο επίπεδο, οι μικροί μας φίλοι χωρίστηκαν σε ομάδες, με στόχο την πραγμάτωση  ομαδικών εργασιών βασισμένων  στις πληροφορίες που τους δόθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα βιωματικό-διαδραστικό  και ταυτόχρονα συναρπαστικό.

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που μας έφερε ακόμη πιο κοντά στη Φύση  και στα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του τόπου μας!

Σταματία Ριζογιάννη – εκπαιδευτικός

9   10

11   12

 

Κοινοποίηση:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Εγγραφείτε στο μηνιαίο newsletter μας

Για να μαθαίνετε τα νέα του σχολείου μας και τα τελευταία ενδιαφέροντα άρθρα του HEAculture