Το Υπουργείο Παιδείας Και Θρησκευμάτων ευαισθητοποιημένο σε θέματα Περιβαλλοντικής Αγωγής, έχει καθιερώσει την 2η Εβδομάδα του Οκτωβρίου ως «Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης». Με αυτή την αφορμή το Δημοτικό οργάνωσε και συμμετείχε σε πληθώρα εκπαιδευτικών δράσεων περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος ώστε να καλλιεργηθεί στους μαθητές μας περιβαλλοντική συνείδηση.
Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Τα παιδιά συζήτησαν με τη δασκάλα τους για τα ζώα, τα χώρισαν στις εξής κατηγορίες: ζώα της θάλασσας, της ξηράς και του αέρα. Στη συνέχεια, έφτιαξαν ένα κολάζ με ένα οικοσύστημα το οποίο περιλαμβάνει τις τρεις προαναφερθείσες κατηγορίες ζώων.
Β’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, τόσο την ώρα του μαθήματος Μελέτης Περιβάλλοντος, όσο και την ώρα της ευέλικτης ζώνης τα παιδιά δούλεψαν πάνω σε φύλλα εργασίας σχετικά με το περιβάλλον, κάποια από τα οποία έγιναν μέσω υπολογιστή ή τηλεόρασης, έτσι ώστε να βλέπουν παράλληλα εικόνες καθώς και βίντεο. Επιπλέον, έγινε συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το περιβάλλον και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν αυτά στη ζωή μας. Το πιο απολαυστικό, όμως, ήταν όταν κάθε παιδί έφτιαξε ένα σύνθημα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Δεδομένου ότι και το πρότζεκτ της Γ’ Δημοτικού έχεις ως θέμα την προστασία της βιοποικιλότητας, οι μαθητές σχολίασαν φωτογραφίες φυτών, κουβέντιασαν για τις κατηγορίες και τα μέρη των φυτών καθώς και για τη χρησιμότητάς τους, αλλά και των ζώων στη διατήρηση και προστασία του περιβάλλοντος. Ακόμα, έγιναν σχετικές ασκήσεις. Τέλος, μίλησαν για τις ωφέλειες του δάσους και έφτιαξαν συνθήματα με τη φράση «Προστατεύω το περιβάλλον γιατί…». Αυτή την εβδομάδα, επίσης, θα γίνει και ένα πείραμα για την κατανόηση της αναγκαιότητας του φωτός στην ανάπτυξη των φυτών. Και το πρότζεκτ τους είναι σε εξέλιξη!
Δ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Μέσα στην τάξη πραγματοποιήθηκαν διάφορες δράσεις, ώστε να γίνει ακόμη μία φορά αντιληπτό πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε το «σπίτι» μας, τη Φύση. Ανακύκλωση λοιπόν! Τα παιδιά είναι σε γενικό επίπεδο αρκετά ενημερωμένα σχετικά με το θέμα. Προκειμένου όμως να μη μείνουν σε θεωρητικό επίπεδο προχώρησαν με τη δασκάλα τους λίγο παρακάτω, παρακολουθώντας το βίντεο «Ανακύκλωση συσκευών- Δεν είναι Παραμύθι». Έφτιαξαν σπηλαιογραφίες πάνω σε χαρτί από κούτες που βρήκαν στο σχολείο και κατασκεύασαν τους δικούς μας κάδους ανακύκλωσης για χαρτί και πλαστικό. Μάλιστα, θα μπορούν να φέρνουν τα υλικά ανακύκλωσης κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς (και από το σπίτι) με σκοπό την καταγραφή τους και την ανακήρυξη του καλύτερου ανακυκλωτή, ο οποίος θα λάβει σχετικό αναμνηστικό στο τέλος του χρόνου.
E’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού ασχολήθηκαν με το θέμα των ανακυκλώσιμων υλικών και τη σημασία της ανακύκλωσης στη ζωή τους. Παρακολούθησαν βίντεο για το μέγεθος της ρύπανσης λόγω της συνεχούς ρίψης απορριμάτων όσο και τρόπους αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος. Έγινε κυρίως αναφορά στα υλικά που μπορούν να χρησιμοποιούν ξανά και άνοιξαν διάλογο με αφορμή το βίντεο, ανταλλάσσοντας απόψεις σχετικά με την αξία της ανακύκλωσης. Έπειτα, έφτιαξαν κάδους ανακύκλωσης από απλά υλικά, τους οποίους χρωμάτισαν και γέμισαν εξωτερικά με συμβολικά μηνύματα. Τέλος, συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο ως ανακεφαλαίωση για το τι έμαθαν από αυτή τη διαδικασία.
ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής για τις Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας οι μαθητές με τη βοήθεια του δασκάλου τους κατασκεύασαν καθένας από έναν ηλιακό φούρνο στον οποίο, μάλιστα, έψησαν το ψωμάκι τους. Επίσης, έκαναν αναπαράσταση του φαινομένου του θερμοκηπίου ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την υπερθέρμανση του πλανήτη και να ενημερωθούν για την εξοικονόμηση ενέργειας.