Το Δημοτικό ανοίγει διάλογο για τη Διεθνή Ημέρα Ρατσισμού!

Η 21η Μαρτίου είναι η Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού στην κοινωνία και την εκπαίδευση. H Ημέρα αυτή αποτελεί μια ευκαιρία για να επικαιροποιηθούν και ενισχυθούν οι δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων μέσα στη σχολική κοινότητα. Με αφορμή την ημέρα αυτή οι μαθητές του Δημοτικού του Homo educandus σε συνεργασία με τους δασκάλους τους αφιέρωσαν την Παρασκευή 20 Μαρτίου μία διδακτική ώρα σε δράσεις και συζητήσεις κατά του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και των φυλετικών διακρίσεων.

Α’ Δημοτικού

Οι μαθητές παρακολούθησαν το βίντεο «Το ασχημόπαπο» και διάβασαν το παραμύθι «Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού», μια ιστορία της Βούλας Παπαγιάννη για τη διαφορετικότητα. Επίσης, κάθε παιδί έκανε από μία ζωγραφιά για το ρατσισμό και όλη η τάξη συνεργάστηκε για τη δημιουργία μίας αφίσας με θέμα « Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι» η οποίαστολίζει πλέον την τάξη τους.

Β’ Δημοτικού

Συζήτησαν για το φαινόμενο του φυλετικού ρατσισμού όσο και γενικότερα του φαινομένου στο χώρο του σχολείου, με αναφορές σε τέτοια περιστατικά που είτε τα παιδιά ήταν θεατές, είτε είχαν ακούσει ότι συνέβησαν σε κάποιους και επισημάνθηκε ο τρόπος που θα πρέπει να αντιδρούν σε αντίστοιχες περιπτώσεις, κατακρίνοντας το φαινόμενο. Επίσης, τονίστηκε η ισότητα μεταξύ όλων των ανθρώπων και τα παιδιά ζωγράφισαν πώς φαντάζεται το καθένα έναν κόσμο χωρίς ρατσιστικά φαινόμενα. Ύστερα έφτιαξαν ένα κολάζ με τις ζωγραφιές τους.

Γ’ Δημοτικού

Με την καθοδήγηση της δασκάλας τους τα παιδιά παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους της Νάνσυς Σπετσιώτη «Τζαφάρ». Πρόκειται για ένα αντιρατσιστικό φιλμ που μέσα σε δύο μόλις λεπτά «λέει» με τον πιο απλό και συγκινητικό τρόπο όσα χρειάζονται να ειπωθούν για τον ρατσισμό. Στη συνέχεια, είδαν ένα πολύ έξυπνο αντιρατσιστικό βίντεο που δημιούργησε το 2013 η Πορτογαλία με αφορμή τα 50 χρόνια από τη διακήρυξη των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων. Τέλος, καθώς τα παιδιά γίνονται καθημερινά δέκτες πολλών μηνυμάτων μέσω των Μ.Μ.Ε. οι μαθητές της Γ’ Δημοτικού παρακολούθησαν και σχολιάσαν To Κοινωνικό Πείραμα της ActionAid που προβλήθηκε πολύ έντονα πανελληνίως και έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα κατά του ρατσισμού.

Δ’ Δημοτικού

Πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το φυλετικό ρατσισμό και στη συνέχεια έπαιξαν το παιχνίδι «Το ταξίδι της φυγής» το οποίο μεταφέρει τον παίκτη σ’ ένα ταξίδι φυγής: από τη στιγμή της δίωξης μέχρι την αναζήτηση ασύλου και ασφάλειας. Στόχος του είναι να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει σε θέματα που αφορούν στους πρόσφυγες και το άσυλο, καθώς και ευρύτερα θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ανοχής και πολυπολιτισμικότητας.

Ε’ Δημοτικού

Ασχολήθηκαν με παιχνίδια στο διαδίκτυο κατά της φυλετικής διάκρισης, καθώς και με την κατασκευή έργων ζωγραφικής για το συγκεκριμένο  θέμα.

ΣΤ’ Δημοτικού

Τα παιδιά ως μεγαλύτερα και με πιο βαθείς προβληματισμούς επικεντρώθηκαν στο βίντεο με το Κοινωνικό Πείραμα της ActionAid και στη συνέχεια συζήτησαν ενδελεχώς σχετικά με αυτό και τις αντιδράσεις των ανθρώπων που εκφράστηκαν ανοιχτά, άλλοι υποστηρίζοντας και άλλοι κατακρίνοντας τον μετανάστη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κοινοποίηση:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Εγγραφείτε στο μηνιαίο newsletter μας

Για να μαθαίνετε τα νέα του σχολείου μας και τα τελευταία ενδιαφέροντα άρθρα του HEAculture