Είμαστε ό,τι τρώμε!!

Στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης σε ζητήματα Διατροφής πραγματοποιήθηκαν στο Homo educandus – Αγωγή δράσεις από τους  μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου.

1

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε συζήτηση – ενημέρωση, η οποία αφορούσε μεταξύ άλλων και θέματα σχετικά με τη ζύμωση, τη διατροφική αξία των τροφίμων,  την επίδραση του κλίματος και του δυτικού προτύπου ζωής στις διατροφικές μας επιλογές, τη μεσογειακή διατροφή, την παχυσαρκία και τη νευρογενή ανορεξία.

Στη συνέχεια δημιούργησαν αφίσα, με σκοπό την ενημέρωση της διατροφικής αξίας και την παράλληλη προώθηση ελληνικών προϊόντων (ελιάς – λαδιού, εσπεριδοειδών, αμπελιού-κρασιού, σταφίδας  κ.α).

Με ιδιαίτερα συνεργατική στάση και ενδιαφέρον, υποδύθηκαν τους μικρούς αρτοποιούς, ζυμώνοντας  ψωμάκια, ελιόψωμα και  τυρόψωμα. Τα καρβελάκια ψήθηκαν στο σχολείο μας και καταναλώθηκαν με μεγάλη ευχαρίστηση από μαθητές και καθηγητές!

2

3

4

Όλες οι δράσεις είχαν χαρακτήρα διαθεματικό και  στην εκπόνησή τους συνέβαλλαν οι καθηγητές Μοίρα Κέλλυ (Καθηγήτρια καλλιτεχνικών), Ριζογιάννη Σταματία (Φιλόλογος), Στάμου Κατερίνα (Βιολόγος) και Τζαναβάρας Χαρίσης (Χημικός).

Στάμου Κατερίνα – Βιολόγος

Αναλόγως, ενημέρωση για την Διατροφή έλαβαν και οι μαθητές του Δημοτικού από τη Διατροφολόγο κα Δρίτσα Μαρία και την Στάμου Αικατερίνη καθηγήτρια Βιολογίας του Hea.

5

Οι μαθητές χωρισμένοι σε δύο ομάδες με βάση την ηλικία τους, συζήτησαν με την κυρία Δρίτσα, για την διατροφική αξία του πρωινού γεύματος, αλλά και των υπόλοιπων γευμάτων που θα πρέπει να καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας, έχοντας ως στόχο  τη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού και κατ’ επέκταση ολόκληρου του οργανισμού τους.

6

Έμαθαν ποιά είναι τα οφέλη για τον  οργανισμό και πως αυτός αντιδρά μετά την κατανάλωση κάθε τροφής σε ελάχιστη, φυσιολογική αλλά και υπερβολική ποσότητα.

7

Είδαν την πυραμίδα της Διατροφής, την συναρμολόγησαν ανά ομάδες και έπειτα έφτιαξαν τις δικές τους πυραμίδες.

Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την αρχή του ταξιδιού της τροφής, που δεν είναι άλλη από… τα δοντάκια μας! Οι  μικρές τάξεις του Δημοτικού κατασκεύασαν μασελάκια από απλά υλικά, μαθαίνοντας με αυτό τον τρόπο τις ονομασίες των δοντιών, τον αριθμό και τη θέση τους στο στόμα μας. Επιπλέον δημιούργησαν  κολάζ μεταξύ των οποίων και το παρακάτω:

8

Σταματία Ριζογιάννη
Φιλόλογος

Κοινοποίηση:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Εγγραφείτε στο μηνιαίο newsletter μας

Για να μαθαίνετε τα νέα του σχολείου μας και τα τελευταία ενδιαφέροντα άρθρα του HEAculture